divendres, 7 de febrer del 2014

Pràctica 2. Google Drive

* IDEES PRINCIPALS 
SOBRE LA PRÀCTICA 2*

* QUÈ ÉS?
A la classe de hui, 7 de febrer de 2014, hem aprés a treballar amb Google Drive (conegut anteriorment com Google Docs). Google Drive és un servei on es permet emmagatzemar arxius (cada usuari disposa de 15 gigabytes d’espai gratuït).


recursosadm2.blogspot.com

* CÓM ACCEDIM?
Per a accedir a Google Drive escrivim al nostre cercador “Google Drive” i punxem a la primera opció:




Introduïm el nostre compte de gmail (ja que com amb Blog, Google Drive està associat als serveis de Google) i inmediatament surtirà una pantalla com aquesta:



Però recorda que si mai has emprat Google Drive, aquesta pantalla t'eixirà buida, és a dir, en blanc.

* QUÈ HI HA A GOOGLE DRIVE?
Podem observar cóm està estructurat Google Drive. A la part esquerra trobem el botó “crea” i un altre amb una fletxa. El primer és el que emprarem per a començar a crear documents al nostre compte de Google Drive, i el segon l’emprarem quan el que vulguem siga pujar arxius que tenim emmagatzemats al nostre ordinador. A més, podem seleccionar opcions com: la meva unitat, compartit amb mi, destacats, recent, paperera o més.



A “la meva unitat”, trobarem tots els arxius dels que nosaltres som propietaris o que han estat compartits per altres persones amb nosaltres.



A l’opció “compartit amb mi” podrem visualitzar tots els arxius que altres persones han creat i als que ens han invitat a formar part d’ells.



A “destacats” podrem incloure els documents que després trobarem més ràpidament accedint a aquesta opció. Per a marcar documents com destacats hem de prémer l’estrela que apareix al costat del nom de cada document.


L’opció “recent” ens mostrarà els documents que hem creat recientment ordenats per data de creació.


A la “paperera” trobarem els arxius que hem eliminat. I a l’opció “més” podem configurar el nostre compte de Google Drive per tal de treballar sense connexió a Internet (instal·lant una aplicació web de Chrome per a Drive) i també, visualitzar tots els elements.

* QUÈ FAIG AMB EL MEU COMPTE DE GOOGLE DRIVE?
Google Drive és una eina molt útil per a crear documents en línia i tíndre-los sempre disponible des de qualsevol lloc que el consultes (únicament has de disposar d’una bona connexió a Internet). Per aquest motiu, Google Drive s’empra principalment per a crear documents, presentacions, formularis... dels que dispondràs sempre a la web. A continuació explicaré pas a pas cóm treballar amb Google Drive.

- Document
Crear un document a Google Drive és molt senzill, ja que la manera de treballar és molt similar a la que empra el programa Microsoft Word però amb la diferència de que a Google Drive, les publicacions es van guardant immediatament. Primerament punxa el botó “crear” i selecciona “document”.

A continuació, observaràs cóm s’ha obrit una nova finestra amb una fulla per tal d’escriure.



Posa-li un nom al teu document escrivint a la part superior de la finestra on apareix "document sense títol" i a continuació comença a escriure. Pots seleccionar el tipus de text (normal, títol, subtítol, encapçalament...), la font, la grandària, negreta, cursiva, subratllat, color de text, alineació, interlineat, paràgrafs...



També podem modificar el nostre arxiu seleccionat alguna de les opcions que trobem a la part superior de la pantalla a la barra de ferramentes. Allí trobem opcions importants com fer una còpia del document (fitxer), canviar l'idioma (fitxer), consultar l'historial de revisió (fitxer), descargar com (fitxer), publicar al web (fitxer), enviar una còpia (fitxer), inserir una imatge (insereix), inserir una taula (insereix), tradueix el document (eines), etc.



Considere important explicar alguna d'aquestes opcions que pot ser de molta útilitat per a l'usuari de Google Drive.
Consultant l'historial de revisió, podrem veure què i quan ha modificat del text cada col·laborador del document. A més, si el nostre document el volem publicar a un web (com per exemple, un blog) copiant el codi HTML que surt a la nova finestra. Per a inserir una imatge, el procediment és similar al d'inserir una imatge al blog, també hem de recordar que si la fotografia no és original, també hem de citar la seua font!

- Presentació
Per a crear una presentació a Google Drive hem de punxar el botó “crear” i selecciona “presentació”. La manera de treballar és similar a la del programa Power Point, per la qual cosa, és molt senzill fer una presentació amb Google Drive.



Primerament hem de seleccionar un tema:



I a partir d'aquest moment, dissenyar la nostra presentació com més ens agrade. Si treballem amb la barra de ferramentes, podem canviar el fons de les diapositives (amb un color o imatges), inserir imatges, quadres de text, canviar el disseny de les diapositives o la transició.



Per a anar afegint diapositves noves, hem de seleccionar "diapositiva" i "diapositiva nova". Al igual que amb els documents de Google Drive, podem publicar les nostres presentacions a webs copiant el codi HTML que ens surtirà.


- Formulari
Un formulari és un document molt útil que ens pot servir per passar questionaris i estalviar-nos la faena de anar entrevistant a cada persona que volem preguntar. Hem de prèmer el botó "crear" i "formulari" per començar.



Primer, hem de seleccionar el títol i tema per al nostre formulari.



I a continuació, anar omplint les preguntes que vulguem fer d'aquesta manera:



També podem seleccionar cóm serà la tipologia de les respostes al formulari, és a dir: respostes d'opció múltiple, de text, d'escollir d'una llista, d'escala, etc.



Si necessitem contabilitzar les dades del nostre formulari, podem seleccionar l'opció "tria la destinació de les respostes" i aquestes apareixeran a una fulla de càlcul excel.




Si volem veure cóm ha quedat el nostre formulari, punxem "mostrar el formulari publicat".



I, finalment, per a enviar-lo punxarem "envia el formulari" i introduirem el/els correu/s electrònics de la/les persones que vagen a participar.


* APORTACIONS PERSONALS*

Com hem vist, crear un compte de Google Drive és molt senzill, però pot ser no t'haja quedat molt clar. Per això, a continuació adjunte una presentació sobre cóm crear-ho pas a pas.

Tutorial Google Drive from Adolfo Romero Montero

Però pot ser que de vegades hages escoltat també el programa "Dropbox". Aquestos dues programes són similars, encara que en aquesta fotografia es resumeixen molt bé els trets que diferencien a ambdós:


Una vegada ja tenim el nostre compte creat, és hora de fer ús de Google Drive, per això, m'agradaria comentar per què pense jo que l'utilització de Google Drive pot ser útil a les escoles (o simplement com a usuari):
  • Per començar m'agradaria destacar el fet de poder compartir els documents. Els treballs que els alumnes vagen a realitzar poden ser compartits amb el mestre o mestra mitjançant Google Drive per a que, d'aquesta manera, siga capaç de veure'l online (estalvi de paper a l'hora de la impresió). A més, els mestres poden tenir tots els treballs dels seus alumnes emmagatzemats a Drive. Així poden consultar-los a qualsevol lloc (unicament necessiten una bona connexió a Internet).
  • També és útil per als alumnes a l'hora de fer treballs grupals. Els grups de treball poden treballar cadascú des de casa sense necessitat de estar tots presents, ja que Google Drive permet la interacció entre tots els col·laboradors d'un arxiu.
  • A Google Drive trobem un chat que ajudarà a la comunicació dels grups mentres s'elaboren els docuements.
  • La informació es guarda automàticament de manera segura, per la qual cosa s'eviten possibles pèrdues de informació als treballs dels alumnes.
  • El professor pot comentar a les publicacions instantàniament i els alumnes observar-ho al mateix temps.
  • Pel que fa a les presentacions de Google Drive, els alumnes poden realitzar senzilles presentacions amb aquesta eina i modificar-les al seu gust (colors, tipus de lletra, fotografíes...).
  • Realització de formularis per a enquestes que seran molt més útils que anar entrevistan personalment a cada participant.

Mitjançant els formularis de Google Drive, els mestres també poden crear exàmens. A aquest vídeo s'explica com fer-ho:


Sens dubte, aquesta és una manera molt senzilla (tant per als estudiants com per als mestres) de crear i fer exàmens. També, gràcies a la fulla de càlcul d'Excel, les notes es comptabilitzen més ràpidament.

A continuació, aporte una presentació sobre cóm utilitzar Google Drive a l'educació:

Tutorial google drive (documentos compartidos) from Angélica Herrera

Un enllaç a un article sobre els avantatges i desadvantatges de Google Drive (front a Dropbox):

Google Drive, avantatges i desadvantatges

I un enllaç sobre els usos educatius de Google Drive:

Usos educatius de Google Drive

CÓM HO APLICARIA A UN CAS REAL?
Com ja he comentat, Google Drive presenta molts avantatges per a utilitzar-lo en educació. En el meu cas jo ho aplicaria de la següent manera:

Si els meus alumnes hageren de fer un treball d'investigació o una presentació els demanaria que ho feren mitjançant Google Drive. Hem de recordar que a l'article 19 de la LOE s'estableix la transversalitat de des TIC en qualsevol àrea educativa. Per això, si jo demane als meus alumnes que el realitzen amb Google Drive m'estic assegurant que utilitzen les TIC per matèries educatives. Però, si no tots els alumnes disposen d'ordinador a casa (cosa que pot ocorre), jo com a mestra donaria unes hores a la setmana per a que els alumnes acudiren a l'aula d'informàtica de l'escola i realitzaren el treball. Si aquest treball és individual, els demanaria que quan finalitzaren el compartiren amb mi i observaren les correccions que jo anotaria al document. En cas de que fóra grupal, a l'aula d'informàtica cada alumnes estaria a un ordinador treballant autònomament la seua part del treball. A més, els demanaria també que le compartiren amb mi per observar les anotacions.

tecnica-ciencia10-534.blogspot.com

En conclusió, que els xiquets i xiquetes fagen servir aquesta eina de Google, em garantiria com a mestra que fan un ús educatiu i crític de les TIC, aprofitant-les per a treballar i cercar informació de ser necessari.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada